Finn beste byrå for telemarketing i Norge

Trenger du hjelp til telemarketing? På denne siden kan du sammenligne byråer og finne et som passer til deres behov. Listen er sortert slik at de 10 byråene med høyest score kommer øverst.

Om vår vurdering

Sorter

Vår anbefaling

3 ting du bør tenke på når du skal ha hjelp med telemarketing

Oppdatert: 28. September 2021

1. Hva er telemarketing?

Telemarketing er rett og slett å ta kontakt med nye eller eksisterende kunder via telefonen. Det er mange fordeler ved få et byrå til å hjelpe deg, deriblant at du kan stole på at dette er profesjonelle, kvalifiserte mennesker som vet hvordan du får best resultat. I tillegg til salg via telefon og møtebooking, kan du få hjelp av byrået til kundeservice. Det betyr at du kan frigi tid og ressurser som de ansatte i bedriften din kan bruke til andre ting.

Det er helt essensielt at du ansetter riktig byrå til å håndtere jobben for deg. Dårlig arbeid kan ikke bare føre til redusert omsetning, men det kan gå hardt utover bedriftens renomé. Her har vi samlet de tre viktigste tingene du bør tenke på for å lykkes med telemarketing. Du har god kjennskap til målgruppen for å lykkes med telemarketing. Vi anbefaler også at du setter opp et budsjett, konkrete mål for markedsføringen og eventuelle tidsfrister.

Diskuter prosjektet med flere ulike byråer for å se hvem som er best egnet for prosjektet. Jo grundigere du er i planleggingen, desto større sjanse er det for at du finner rett byrå for jobben. Det vil dessuten være enklere for byråene å gi deg et godt pristilbud når de får så mye bakgrunnsinformasjon som mulig.

2. Velg et byrå med relevant bransjeerfaring

Relevant bransjeerfaring er viktig. Selgere og byråer som har lang erfaring med en spesifikk kundegruppe vet nøyaktig hva kundene ser etter og hvordan du når ut til dem på riktig måte. Ikke bare har de inngående kjennskap til bransjen din, men de vet hvilke utfordringer kundene dine står overfor.

Du bør undersøke bransjeerfaring når du først tar kontakt med de ulike byråene. Spør dem hvem de pleier å jobbe med og be gjerne om referanser. Pålitelige og profesjonelle byråer har ingenting å skjule, og de lar deg gjerne snakke med tidligere kunder.

3. Sammenlign pristilbud fra minst 3 kandidater

Vi anbefaler at du sammenligner prisen på tvers av byrået for å få det beste tilbudet på telemarketing. Du bør sørge for at tilbudene er så like som mulig, slik at du får et realistisk og nøyaktig sammenligningsgrunnlag. Er det ene tilbudet mye lavere enn de andre? I så fall bør du avklare hvorfor, slik at du ikke får deg en ubehagelig overraskelse når sluttregningen kommer.

Du bør imidlertid ikke fokusere kun på prislappen. Det viktigste er at markedsføringen er vellykket. Selv kostbare byråer er vel verdt pengene, dersom resultatet er at du får økt omsetning.

Her kan du lese om de beste regnskapsføringsbyråene i Norge.